2012. július 20., péntek

Túrós dán vajastésztából


Hozzávaló
Tésztához
 60 ml meleg víz
•    125 ml tej
•    1 nagy tojás
•    350 g kenyérliszt
•    15 g friss élesztő
•    1 tk.
•    25 g cukor(Xilitet használtam)
•    250 g hideg vaj
 
Töltelék

•    50 dkg tehéntúró
•    3 tojás szétválasztva
•    4 ek Xilit
•    2 ek búzadara
•    1 citrom reszelt héja
•    1 marék mazsola vagy aprított gyümölcs
Elkészítés
 
A tejet, vizet, egy tojást és az élesztőt egy edényben elkevertem. A hideg vajat 1centis csíkokra vágtam. A késes robotgépbe készítettem a lisztet, sót, cukrot, megforgattam a géppel egy kicsit. Hozzáadtam a vajat, majd csak annyira kevertettem össze a tésztát, hogy kb. 1 cm-es vajdarabkák maradjanak benne, ez csak pár másodperc volt. A keveréket átöntöttem egy tálba, hozzáadtam a tojásos folyadékot és lazán összekevertem. Nem szabad agyondolgozni,  a vajdarabkáknak látszódnia kell benne. A tálat letakartam szorosan fóliával és le is kötöttemmásnapig ment a hűtőbe. Másnap felhasználás előtt egy órával kitettem, majd lisztezett felületre borítottam. A hűtőben a duplájára dagadt a tészta. 50 x 50 cm-es lappá nyújtottam, a vajdarabkák jól látszódtak benne. Mint egy levélpapírt, háromba hajtottam. A felső harmadot a középső harmadra, majd az alsót is a középsőre. Az így kapott hosszú csík mindkét végét visszahajtottam a közepéig, majd mint egy könyvet a közepénél is összecsuktam. A zárt része, ami olyan, mint a könyv gerice, a bal oldalon legyen. Ezután ezt a hajtogatást-nyújtást még 2x végeztem el, pihentetés nélkül egymás után. Majd a hűtőbe tettem, minimum 30 percre. Hűtés után 3-4 mm vékonyra nyújtottam, . A tészta középső harmadára halmoztam a tölteléket majd a két oldalát pizzavágóval bevagdostam. Váltakozva emeltem a csíkokat a töltelékre egyet jobbról, egyet balról, míg el nem fogyott. Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem, majd kb. 45 percig pihentettem. Végül egész tojással lekentem,180 -200 C° -a előmelegített  sütőben  20-35  percig sült.

A töltelék elkészítése

A fehérje kivételével az anyagokat jól összekeverem, és a keményre vert tojásfehérjét a túróhoz keverem óvatosan.
Ez a tészta nagyon könnyen készíthető, jól fagyasztható de munkaigényes, ezért én rögtön két adagot készítek belőle. Hajtogatás után az egyik felét felhasználom a másikat lefagyasztom. Sokféle formázás lehetséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése