2012. július 20., péntek

Lángos


Hozzávaló
  • 1 kg sima lisztből elvettem 4 evőkanállal, helyette burgonyapehely került
  • 4 dkg élesztő
  • 0,5 l Kaukázusi kefír
  • 4 ek burgonyapehely
  • 1 bővebben mért ek só
  • 3 db tojás
  • tej szükség szerint
  • olaj a sütéshez
Rakománynak
  • tejföl
  • sajt
  • fokhagyma ( 4-5 gerezdet présen árnyomok és 0,5 dl vízbe teszem) ezzel lehet lekenni a lángost.
Elkészítés

Liszt, só, burgonyapehely,morzsolt élesztő ezeket egy kanál segítségével elegyítettem. A kefirben elkevertem a 3 tojást amit hozzáöntöttem a liszthez. Annyi tejet adtam hozzá (2 dl de ez lisztfüggő), hogy sűrű nokedli keménységű tésztám legyen. Inkább keményebb mint lágyabb legyen a tészta! Kézi dagasztóval sima tésztává dolgoztam és lefedve hűtőbe tettem. Csak annyit sütök ki belőle amennyit éppen megeszünk, mert 2-4 napig eláll a tészta, így mindig friss lángosunk van. Olajos merőkanállal merem ki a tésztát (így közel egyformák a darabok és a kezem nem lesz tiszta tészta) amit lisztezett tálcára, deszkára teszek, egy kicsit megformázom. Folyamatosan sütöm úgy, hogy olajos kézzel formázom, nyújtom a levegőben a tésztát, amit forró olajba teszek. Mindkét oldalát pirosodásig sütöm vigyázva, hogy a belseje ne maradjon nyers! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése